در این عصر مدرن، با افزایش تعداد جرایم و فعالیت های ضد اجتماعی، امنیت فرد از اهمیت بالایی برخوردار است و به هیچ قیمتی قابل مذاکره نیست. دوربین‌های امنیتی می‌توانند به کمک ما بیایند و با توجه به اینکه تحت نظر هستیم و حتی اگر مشکلی پیش بیاید، شواهد محکمی برای حمایت داریم، احساس بهتری به ما دهند.

بنابراین، اگر قصد داشتید برای خانه یا محل کار خود یکی را تهیه کنید و مدام از خود می‌پرسید «چه نوع دوربین مداربسته‌ای را باید بخرم؟»، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید و تصمیم بگیرید که بهترین انتخاب برای شما چیست؟ زیرا کارشناسان ما در آی ریویژن بهترین نوع دوربین مداربسته را متناسب با نیاز شما به شما پیشنهاد می کنند.

اغلب، ما نمی توانیم درک کنیم که تنوع در این دوربین ها به چه علت است. دوربین‌های مداربسته در سبک‌ها و پیکربندی‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسته به مکانی که باید نصب شوند، طیف وسیعی را برای انتخاب فراهم می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

انواع دوربین
انواع دوربین

 1. دوربین Dome

مقرون به صرفه ترین دوربین در میان دوربین ها، دوربین Dome است که برای نصب در داخل ساختمان در نظر گرفته شده است. نام این دوربین از شکل گنبدی آن گرفته شده است. این دوربین ها بیشتر برای پروژه هایی که نیاز به نظارت فقط در روز دارند استفاده می شوند.

دوربین dome
دوربین دام

 2. دوربین های بولت

این دوربین ها برای ضبط تصاویر از یک منطقه خاص طراحی شده اند، در یک مکان خاص ثابت شده اند و به عنوان دوربین های امنیتی خانگی بهتر عمل می کنند. این دوربین ها دارای طراحی نازک و استوانه ای هستند. دسته ای از این دوربین ها به Ultra Bullet معروف هستند که با اندازه کوچکتر و قیمت ارزان تر در دسترس هستند.

دوربین بولت
دوربین بولت

 3. دوربین C-mount

این دوربین ها کمی پیشرفته تر از بقیه هستند. دوربین‌های C-mount دارای یک لنز قابل جدا شدن هستند که به کاربران اجازه می‌دهد آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهند. به عنوان مثال، لنزهای دوربین مداربسته استاندارد فقط می توانند فواصل بین 35 تا 40 فوت را پوشش دهند. با دوربین های C-mount می توان از لنزهای ویژه ای استفاده کرد که می توانند مسافت های بیش از 40 فوت را پوشش دهند.

دوربین لنز متغیر
دوربین با لنز متغیر

انواع دسته بندی های دیگر هم هستند که در مقالات بعدی توضیح داده می شوند. از جکله دوربین های آنالوگ و آی پی و … .